מה אתם עושים כדי שידברו עליכם?

פורסם ב Aug 22, 2017 על ידי בורדו

מה אתם עושים כדי שידברו עליכם?

בואו נדבר על יח"צ

מה זה בעצם יח"צ?

אם גם לכם יח"צ, פרסום ומיתוג נשמעים כמו אותו דבר, אז הגעתם למקום הנכון.

 בואו נסביר את ההבדלים -

פרסום ומיתוג הם השפה הוויזואלית, העטיפה והנראות שלכם, או של המוצר שיש לכם להציע. לעומת זאת יח"צ הוא העניין שאתם מעוררים והרעש שאתם עושים מהמוצר שלכם (ה"באזז"). אם פרסום הוא ראייה אז יח"צ הוא שמיעה. ומטרתו לעורר הד. כשאתם עושים יח"צ נכון אתם מייצרים את ההד, וכמו באפקט של הד – הוא חוזר אליכם.

הדיבורים המעצימים והגדולים לא נשארים באוויר הם חוזרים אליכם בצורת לקוחות, שיקנו את המוצרים שלכם כי הד יוצר עניין וחשיפה.

לכן יצירת יח"צ חשובה לכם, במיוחד בעולם שלנו שמתפתח ומתקדם בקצב מואץ, והמוצר המדהים שלכם נבלע בשטף כל הרעש שמסביב. אתם חייבים להבליט את המוצר ולגרום לשיח, וכך בעצם להכניס את עצמכם בדלת האחורית לתודעה של הצרכן. יח"צ משאיר אתכם שם, ומעניק לכם יתרון בולט על פני המתחרים.

 

אז איך עושים את זה נכון?

1. התלהבו מעצמכם - לגמרי מותר לכם לדעת שיש לכם משהו גדול וטוב להציע לעולם ולהשפיע עליו לטובה, המוצר או השירות שלכם מועיל לאנשים ועוזר להם. זה לכשעצמו ממלא אתכם באנרגיה טובה להתחלה ברגל ימין, הרגישו ביטחון במוצר שלכם ושדרו את התחושה הזו החוצה: המוצר שלכם מדהים ומומלץ לכולם.  

2. חילקו את ההתלהבות עם אחרים – ספרו לכולם עד כמה אתם טובים, פרטו את מגוון השירותים שיש לכם לתת, הדגישו את היתרון שלכם, ואת הדבר שאתם הכי טובים בו.

3. החלק המעשי: אפשר ליצור יח"צ  על ידי כתבה בעיתון, הפקת ערב חוויתי שידבר על המוצר שלכם, מבצע מיוחד, השקה חגיגית ותחרות. דוגמית או מתנה קטנה שתינתן תקנה את לב הלקוחות הפוטנציאלים, שיעריכו את ההשקעה שלכם והאקסטרה שאתם עושים עבורם.

עשינו ערב יח"צ מצוין לקמח 'מהודר'. הבאנו את שף מירי זורגר שתדגים בערב חשיפה את שימושי הקמח המלא, וטעמו במאפים שונים. הנשים שהשתתפו נהנו מאוד ויצאו בשביעות רצון רבה. אין ספק שבפעם הבאה שהן תראינה את מוצרי 'מהודר על המדף' המוצר ימשוך אותן לרכוש אותו הרבה יותר ממוצרים אחרים.

יח"צ שבא בתזמון הנכון מכפיל ומשליש את העוצמה שלו. הטיימינג משחק לטובתכם, רק צריך לדעת מתי לתזמן אותו. יח"צ בזמן רלוונטי מעורר ענין רב ומשאיר אתכם בקדמת הבמה, ובעדיפות הראשונה אצל הצרכן. גם אם לא עכשיו ממש, קצת סבלנות וזה יקרה בהמשך. לקוח שהתרשם מביצוע, ממוצר או מעבודה שלכם או מבונוס קטן שפינקתם אותו לא ישכח אתכם במהרה.

דוגמא טובה לטיימינג מעולה ליח"צ היא ט"ו בשבט. ט"ו בשבט הוא החג לאילנות וגם למעצבות הפירות שמנצלות את חלון ההזדמנויות ונותנות טיפים וטכניקות עיצוב פירות, יחד עם הדגמתן לקהל הרחב, ועל ידי כך קוטפות המעצבות את פירות התזמון הנכון. חשיפה לקהל יכולה להיות על ידי מאמר, כתבה, סרטון, או פרסום ממומן בפייסבוק.

כמו בגוגל כל פעולה שלכם למען הלקוח נסרקת ונזכרת לטובה, נשארת שם ומחכה לשעת כושר כשהלקוח יצטרך את שירותיכם, ואז תדעו שאתם הראשונים ברשימה של "תוצאות החיפוש" האוטומטיות שלו.

 

אין תגיות שנוספו.