תפסיק לשעמם את הלקוחות שלך!

האם שמעת על אפקט ה'וואו'? כי אם לא, הגיע הזמן לשמוע עליו, להתחיל לעבוד לפיו ולהגיע בעסק למקומות שאפילו לא חלמת עליהם… העולם שלנו הוא עולם מעניין, דינמי וזורם. הוא מלא בהזדמנויות לאינספור. רק תתכופף להרים אותן, לנצלן היטב ולהגיע לפסגות. כשתחשוב באפקט ה'וואו' תצליח לצאת מהקופסה ולנצל את ההזדמנויות. בין אם אתה בעל חברה המייצרת רהיטים ובין אם אתה מייבא שעונים – אתה ודאי חושב על העסק שלך בכל רגע נתון. מתכנן למכור ולהרוויח ככל האפשר. אם תמכור את המוצרים בצורה אחרת, מקורית ומושכת – תצליח למכור הרבה יותר! כי בינינו, הלקוחות לא מעוניינים להשתעמם. הם רוצים להרגיש את העסק שלך פועם, פועל, אטרקטיבי! איך עושים את זה? כשישבנו עם לקוח, בעל רשת חנויות גלידה ברחבי הארץ, גילינו שהפרסום הקבוע לא מביא לו מספיק לקוחות. הגינו רעיון מבריק, וכך הוא יצא לפועל: במשך שבוע הוא העמיד בפינות רחובות מסוימים ברחבי הארץ דוכנים מדליקים עם הלוגו של הרשת, ונציגי מכירה חילקו לעוברים והשבים כדורי גלידה במשך שעתיים מדי יום. האנשים שנהנו מהמחווה הטעימה, טעמו וראו כי טוב והפכו ללקוחות מושבעים של רשת חנויות הגלידה בארץ. תמיד חשוב לדבר בשפה חדשה, לא בנאלית. לנסות לחשוב מחוץ לקופסה. הקמפיין הרגיל לא מוכר מספיק? אין לידים חדשים? בוא נעשה 'הפוך על הפוך', נביא משהו יצירתי שטרם היה. האנשים שנדלקים על הרעיון – אוהבים את מה שאתה מספר להם. היכולת לייצר 'וואו' באסטרטגיה, בקריאיטיב ובקמפיין הפרסומי – תביא לכם תוצאות מנצחות. ולהפך – עסק שאין בו דופק – מת. אפקט ה'וואו' אמור ליצור בלקוח שלך תחושת הפתעה. זה יכול להגיע בצורה של חלוקת שי על הדלתות או בכרכרה רתומה לסוסים שמכריזה על יריד בשכונה. לקוח שלנו, בעל עסק לממכר מוצרי תאורה, רצה לצאת בשלושה ימי מכירות. הוא ביקש שבפרסום יהיה אפקט מעניין. במסגרת התקציב הפרסומי שלו החלטנו להכין בכניסה שער קסום מבלונים. בתקרה נתלו בלונים מאירים ובכל פינה ניצבו דמויות מתוקות העשויות אף הן מבלונים ובידיהן שלטים מעניינים. לקוחות שנהנו מהתפאורה הביאו בעקבותיהם מבקרים חדשים ש'רק באו להציץ' וכך הצליח הקמפיין שהגינו יחד עם בעל העסק, הרבה מעל למשוער. מה עשינו פה? מאותו התקציב הבאנו משהו אחר, מעניין ולא שגרתי. כשישבנו עם בעל עסק למוצרי סלולרי, נתנו לו להבין כי חלק מאסטרטגיה באפקט ה'וואו' הוא לקחת מוצר טוב ואהוב, למכור אותו ללא רווח, ליצור לעסק שם של עסק זול ולרכוש לקוחות שבקניות הנוספות שלהם ישלמו גם על מוצרים יקרים יותר. הוא אומנם לא הרוויח על המוצר אבל העסק שלו תפס תאוצה. כשאתה משתמש באפקט ה'וואו', חוץ מהעובדה שאתה מביא לקוחות חדשים שמתלהבים, מגיעים וקונים – אתה בעצם שומר על הלקוחות הקבועים שלך. הם נהנים לראות את הקמפיין המעניין שלך וגאים להיות חלק בלתי נפרד מהעסק המוביל הזה. תחושת השייכות שלהם לעסק שלך גוברת. אם אתה בעל עסק שרוצה להצליח, תתחיל לחשוב אחרת, תשתדל לשנות כיוון. כי רק שם, בסיבוב, מחכים לך אלפי לקוחות שצמאים לעניין, לחידוש, לרִענון ולגיוון בחיים. אז קדימה, תפסיק לשעמם אותם ותתחיל להרוויח!