חשיבה יצירתית = שינוי תדמית!

"כדי לחשוב מחוץ לקופסא, צריך קודם שתהיה קופסא", את המשפט הזה חשוב שנזכור כשאנחנו נגשים לקמפיין פרסום או מיתוג, כי לפעמים מרוב שחשוב לנו להיות קריאטיביים ולחשוב מחוץ לקופסא אנחנו עפים לגמרי, אנחנו כבר לא מדברים בכלל על המוצר הספציפי אלא בכלל על איזה מוצר דמיוני שיצרנו לנו בראש. כלל ראשון בפרסום הוא, הכר את הלקוח, אתה חייב לדעת עליו הכל, את היתרונות, את החסרונות, את מה שהוא טוב בו וגם מה עדיף שאנשים לא ידעו עליו, ניתוח SWOT טוב יעשה את רוב העבודה, ניתוח טוב נותן את הפתרון בקצה הלשון, לאחר שניתחנו אותו מכל הצדדים, הדבר הכי קל הוא לקחת את היתרונות של המוצר, לתת איזה משפט יפה ולרוץ עם הפרסום, זה גם עובד בדרך כלל.אבל לא זה מה שמצפים מאתנו, מפרסומאי טוב מצפים לחשיבה מחוץ לקופסא, חשיבה יצירתית, חשיבה שתפתיע את הלקוח בעצמו. קחו למשל את מזרחי טפחות, בנק שלא השכיל לנצל את המהפך הדיגיטלי ונשאר מאחור בעוד שהבנקים האחרים התקדמו עם אפליקציות דיגיטליות ומכשירים אוטומטיים, מזרחי טפחות נשארו מאחור עם סניפים ריקים ומכשירים מקרטעים למחצה, במהלך 'כמעט גאוני' אפשר לומר, הם לקחו את החסרון הגדול שלהם והפכו אותו ליתרון, עם קמפיינים של "מי הבן אדם שלך בבנק" ו"אין תחליף לאנושיות" ועוד, כך במקום להסתיר את החסרון הגדול הזה ולהחביא אותו מעין כל, העדיפו הפרסומאים לשים אותו בעין הזרקורים ולהפוך אותו ליתרון, זהו הכח של חשיבה שונה, חשיבה מחוץ לקופסא, זהו המקום בו נבחן כל פרסומאי.
חסרון או יתרון, תלוי במה שאתה אומר! משפט מפורסם של אלברט איינשטיין אומר ש"בתוך כל קושי טמונה ההזדמנות", החסרון של המותג יכול להפוך בכמה מהלכים ליתרון גדול, הכח של פרסומאי טוב הוא לחפש את הייחודיות של הלקוח, את מה שהוא הכי טוב בו ולהעצים אותו, גם אם לפעמים זה אומר להציג את החסרון לעיני כל, דוגמא ידועה לכך בעולם הפרסום היא המשפט "הפולקסווגן של 1970 יישאר עוד מכוער זמן רב", בו השתמשה יצרנית פולקסווגן בצורת המכונית כדי להעלות על נס את האמינות ארוכת הטווח שלה, היא לקחה את החסרון המובהק שלה והפכה אותו למקדם פרסום.
דוגמא נוספת היא רשת מקדונלד'ס העולמית שזיהתה את מגמת הבריאות כאיום משמעותי, ומנגד, ההצלחה הגדולה שלה הרי בנויה על תרבות הזלילה, כך שלכאורה מגמת הבריאות היא הסכנה הכי גדולה לרשת כמו מקדונלס, אך ראו זה פלא, בכמה מהלכים שיווקיים מוצלחים שהפנו את הזרקור למוצרים של מקדונלס (כגון ציון הקלורי של כל מנה והשוואתו למזונות הנתפסים כבריאים) ועוד קצת שינויים בתפריט, הפכה הרשת לחלוצה בתחום המזון הבריא, כך הצליחה להפוך את האיום להזדמנו לגדול. אדוארד ברנייס, שידוע בכינויו "אבי היח"צנות" ומי שנחשב כמייסד הפרסום שאנחנו מכירים, סיפר על מותג ששינה את החשיבה שלו על פרסום, היה זה כשהוא קיבל פרוייקט למיתוג של חברת "לאקי סטרייק" אחד המותגים הגדולים בענף הסיגריות בשנות השלושים, החברה שמה לה למטרה להפוך למותג מוביל במכירות ומה שהפריע לה היה בעיקר הצבע הירוק, מה שמנע מאנשים לקנות את המוצר, הם החליטו לשכור את שירותיו של ברנייס, וברנייס יזם כמה מהלכים תקשורתיים וציבוריים, הוא הפנה את הזרקור על הצבע הירוק והפך אותו מצבע דוחה וחסר משמעות לצבע מיוחד ואהוב, צבע שמסמל בריאות ופריחה, מיותר לציין שהמכירות של הסיגריות עם הקופסא הירוקה זינקו אופן משמעותי וזאת ללא שום פרסום. ברנייס הודה לאחר כמה שנים שהמהלך הראשון שהוא רצה לעשות היה הדבר הכי קל שאפשר, פשוט להחליף את הצבע, אך המנכ"ל כל כך רתח עליו ואמר לו, "אולי במקום להחליף את הצבע שלי, תחליף את התדמית של הצבע", ואכן זה מה שהוא עשה, הוא הצליח להפוך את התדמית, לקחת צבע שהיה עד אז הצבע הדחוי ביותר והפך אותו בכמה חודשים לצבע של יוקרה ובריאות. השיטה נכונה בכל מצב ובכל מוצר, כי בפרסום טוב וחשיבה מחוץ לקופסא, אנחנו יכולים בקלות להחליף את הדעה של האנשים ולגרום להם להפוך את החסרון שלנו ליתרון, שימוש נכון באסטרטגיות פרסוםיצירתיות הוא נשק חשוב מאוד במאמצינו להשגת יתרון יחסי במערכה הקשה המתנהלת בשדה הקרב על ליבו של הלקוח. אם גם לך חשוב לקדם את המותג שלך, אם אתה מחפש יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, הגעת למקום הנכון, קבע עכשיו פגישה עם החטיבה הפרסומית של בורדו ותתחיל לבלוט בשטח.